tooth-2874551_640

כאבים לאחר עקירת שן

עברתם עקירה של שן ואתם מתחילים לחוש בהתפוגגות ההרדמה ובעקבותיה מתחזקים הכאבים? במאמר זה תוכלו לקבל מידע חשוב על כאבים לאחר עקירת שן, על מקור הכאבים והאם יש כאבים מיוחדים שאליהם צריך לשים לב ומתי מומלץ לפנות לרופא.

קודם כל, חשוב להדגיש כי לאחר כל עקירת שן צפויים כאבים ואין זה דבר חריג. לכן לפני העקירה כדאי לקנות משככי כאבים יעילים שיהיו לכם בבית ויעזרו לכם להתמודד עם הופעת הכאבים הראשונים לאחר שהשפעת ההרדמה חולפת.

 

מהי מכתשית יבשה?

מכתשית הוא השקע שנוצר בלסת לאחר עקירה של השן. בשל העקירה, נוצר דימום במקום ובסופו של דבר הוא הופך לקריש של דם וכך הדימום של העקירה נעצר. קריש הדם הזה מתפרק בסופו של דבר, והוא בעצם זה שיוצר את הרקמה החדשה של החניכיים אשר תמלא את השקע שנוצר בשל העקירה של השן מהמקום.

ישנם מצבים בהם לא נוצר קריש של דם בתוך המכתשית, וכך נותרת עצם החניכיים חשופה לחלוטין. מצב כזה עלול לגרום לכאבים קשים מאוד שכן העצבים במקום חשופים לחלוטין ואינם מוגנים. בנוסף, במקרה כזה התהליך של יצירת הרקמה וסתימת המכתשית יתעכב באופן משמעותי.

הכאבים הנוצרים בשל מכתשית יבשה יכולים ללוות את המטופל במשך חודש ויותר. מדובר בכאבים חזקים שמשפיעים על אזור הפה כולו, ולעיתים מקרינים גם לכיוון האוזן וגורמים לתחושה של טעם רע בפה. אין טיפול ממוקד שעשוי להאיץ את תהליך הריפוי של המכתשית, אך יש טיפול שיכול לסייע בהפחתה של הכאבים, עד שתהליך הריפוי הטבעי יסתיים.

לכן אם אתם מרגישים בכאבים עזים מאוד, אל תהססו לפנות אל רופא השיניים שלכם, כדי שיוכל לבחון את המצב ואם אכן מדובר במקרה של מכתשית יבשה, הוא יוכל לסייע לכם בהפחתה של הכאבים ובהתמודדות טובה יותר.

ומה עושים מראש? בכדי לנסות למנוע עד כמה שיותר מקרים של מכתשית יבשה חשוב מאוד להישמע להוראות רופא השיניים לאחר העקירה. לא לצחצח שיניים צמוד למועד העקירה, לא לשטוף את הפה יתר על המידה, להימנע מעישון, לא לירוק והנחיות נוספות שמטרתן לשמור את קריש הדם במקומו.

מלבד מקרים של מכתשית יבשה, כאבים טבעיים לאחר עקירת שן מורגשים בעיקר במהלך 24 השעות הראשונות ויכולים להמשך מספר ימים. אם אתם חשים בכאב מידי עז שאינו פוחת בהדרגה, או סובלים מדימום שאינו נפסק, פנו אל רופא השיניים.

ראשי / מדיה / בלוג / כאבים לאחר עקירת שן