2017-12-27 (19)

דלקת חניכיים – כיצד מטפלים ואיך מונעים

אנשים רבים עלולים לסבול מדלקת חניכיים מבלי שיהיו מוכנים לכך או אפילו יידעו שהיא קיימת אצלם. ישנן דלקות חניכיים שתהיינה כואבות מאד וניתן יהיה להבחין בתסמינים חיצוניים שלהן וישנן כאלה שלא תמיד אפילו מרגישים בהן. כך או אחרת דלקת חניכיים, בדומה למרבית הדלקות האחרות – עלולה להחמיר במידה ואין היא מטופלת ולכן חשוב מאד לאבחן את הדלקת בזמן, לטפל בה על פי הנחיות רופא השיניים ולעקוב אחר ההנחיות שלו בנוגע למניעת או הישנותה של הדלקת.

 

איך ניתן לאבחן דלקת חניכיים?

ישנן כמה דרכים לדעת אודות הימצאותה של דלקת חניכיים, או לפחות לחשוב בקיומה. ראשית, יכול אדם מסוים לחוש כאבים בעת צחצוח השיניים מדי בוקר או ערב, או להבחין בדם שיורד מחיבורי השיניים עם החניכיים לאחר צחצוח השיניים. סימנים אלה אמורים לעורר את חשדו על כך שייתכן והוא סובל מדלקת בחניכיים. על מנת לאשש או להפריך את החשדות עליו להיבדק על ידי רופא שיניים שיסתכל על תסמינים אלה ויאבחן האם אכן מדובר בדלקת חניכיים.
דרך נוספת היא על ידי רופא השיניים, אם על ידי בדיקה שגרתית שבה בוחן הרופא את חלל הפה בכללותו או לאחר שיבחין בעצמו בדרך המקרה, בעת שיטפל בתלונות אחרות של המטופל הנובעות מהשיניים או מהחניכיים שלו. ישנם מקרים שבהם רופא השיניים יאבחן דלקת חניכיים מבלי שהמטופל חש בכאב או בחוסר נוחות כלשהו, כלומר המטופל כלל לא היה מודע לכך שהוא סובל מדלקת זו. כאמור, מיד עם אבחון הדלקת – חשוב מאד לטפל בה ללא עיכוב על מנת שלא להחמיר את המצב.

 

איך ניתן למנוע את הופעתה של דלקת החניכיים?

כאשר נוקטים בכמה פעולות פשוטות ניתן להפחית את הסיכון להופעתה הראשונית או החוזרת של דלקת חניכיים. חשוב לעשות שימוש יומיומי במברשת שיניים המתאימה למבנה הפה, החניכיים והשיניים (מומלץ לצורך כך להתייעץ עם רופא שיניים או שיננית), חשוב לצחצח בעדינות ועל פי ההנחיות שמקבלים וחשוב לשמור על ניקיון השיניים על ידי שימוש בחוט דנטלי ובמי שטיפה פה על בסיס יומיומי וקבוע. מומלץ לצחצח את השיניים גם לאחר הארוחות על מנת להרחיק כל שארית של אוכל שעלולה הייתה להיתקע בין השיניים.
שמירה מרבית על ניקיון השיניים תביא אתה גם שמירה על הבריאות של השיניים והחניכיים, הנשימה תהיה רעננה ונעימה ולא תיווצר הצטברות של חיידקים בחלל הפה. גם אם אין חשד להופעתה של דלקת חניכיים מומלץ להיבדק מדי פעם אצל רופא השיניים על מנת שהוא יוודא שלא מתפתחת דלקת מבלי שהמטופל חש בה בכאבים, טיפות של דם על מברשת השיניים או תחושה של חוסר נוחות בתוך חלל הפה.

ראשי / מדיה / בלוג / דלקת חניכיים – כיצד מטפלים ואיך מונעים