2017-12-27 (9)

שיטות לטיפול בחרדה מרופא שיניים

ישנם אנשים רבים שאפילו מזניחים את בריאות השיניים שלהם כיוון שהם מניחים לפחד להשתלט על חייהם וכתוצאה מכך מגיעים בשלב מסוים למצב שבו השיניים שלהם כבר לא מתפקדות. אין ספק שכאבי שיניים הם חוויה לא נעימה אך ברור לחלוטין שהימנעות מטיפולי שיניים מובילה תמיד להידרדרות בריאותית ולהחמרה במצב. מעבר לכך שהשיניים שלנו מהוות תרומה משמעותית לאופן שבו אנחנו מציגים את עצמנו בעיני העולם ותורמות לאסתטיקה של החיוך, השיניים גם לוקחות חלק מרכזי בפעולת האכילה והעיכול ובעיות שיניים מובילות לא אחת לפגיעה במערכת העיכול, למצבים של תת תזונה ועוד. הכנו עבורכם רשימה של מספר שיטות פשוטות לטיפול בחרדה שעשויה לפגוע בבריאות שלכם. קריאה נעימה.

 

שיטה מספר 1 – בואו נדבר על זה

החרדה מביקור אצל רופא השיניים היא חרדה הרבה יותר נפוצה ממה שנדמה לכם. הצרה היא שלרוב אנשים לא מדברים עליה. זה ברור ומובן שילדים מפחדים מטיפולי שיניים, אבל מבוגרים רבים חשים בושה גדולה על כך שהם נמנעים מללכת לרופא השיניים בגלל הפחד והאימה שאוחזים בהם כל אימת שהם מדמיינים את רעש המקדחה. אי לכך, ההמלצה שלנו אליכם היא לדבר על זה. דברו על הפחד שלכם עם חברים ועם קרובי משפחה ושתפו אותם בחששות שלכם. כמו כן מומלץ ביותר לשוחח על הפחד עם רופא השיניים עצמו. הרופאים מודעים בהחלט לבעיה והטובים שבהם ישמחו לדבר אתכם על הנושא, להרגיע אתכם ולנהוג בכם בעדינות המרבית בהתאם לרמת החרדה שלכם. אז לפני שאתם פותחים את הפה לציוד הרפואי, פתחו את הפה ודברו על הפחד.

 

שיטה מספר 2 – להרחיק לראות מעבר לפחד

אחת הבעיות עם הפחד היא שהוא מצמצם את היכולת לראות דברים נוספים זולתו. נשמו עמוק וחשבו על ההשלכות של ההימנעות. נסו להבין שבדיוק כמו שכשאתם שומעים רעשים משונים מאזור מכסה המנוע של הרכב שלכם וממהרים לגשת למוסך, כך עליכם לפעול גם בכל הקשור לבריאות השיניים שלכם. הרי ברור לכל שהרעשים לא ייעלמו עם הזמן והדבר נכון גם לגבי הכאבים. כאבים שלא יטופלו בזמן רק ילכו ויחריפו והטיפול שיכול היה להסתיים בסתימה קטנה ותו לא, יכול להפוך לעקירה, טיפול שורש ארוך ואפילו השתלת שיניים לו השן תזכה להזנחה. הבינו שהטיפול המוקדם יחסוך כאבים בשלב מאוחר יותר ואל תניחו לפחד לנהל את חייכם.

 

שיטה מספר 3 – ללמוד מהניסיון

כאשר רוצים לבצע שינוי בחיים, חשוב ללמוד מהניסיון ומחוויות העבר. נסו לחשוב על פחד גדול שהיה לכם ולהבין כיצד התמודדתם אתו בהצלחה בעבר. נסו להבין באילו טכניקות השתמשתם ובאילו דרכים פעלתם על מנת למגר את הפחד ונסו להשליך אותן על הפחד מרופא השיניים. יישמו את העקרונות שהנחו אתכם בעבר על הפחד מהקליניקה של רופא השיניים וגלו כי בסופו של דבר כל הפחדים שלנו דומים ולכן גם הדרכים לטפל בהם מזכירות זו את זו. ולסיום, זכרו – בין אם מדובר על השתלות שיניים, עקירה, סתימה או כל טיפול אחר – מדובר על הבריאות שלכם ועל איכות החיים שלכם. קחו את עתידכם בידיים והפסיקו לפחד מרופא השיניים, נשמו עמוק והסירו מפניכם את האודם, גשו לטיפול ויפה שעה אחת קודם.

ראשי / מדיה / בלוג / שיטות לטיפול בחרדה מרופא שיניים