2017-12-27 (4)

מידע אודות יישור שיניים

כשמדובר בטיפול כמו יישור שיניים, ובמיוחד בהשוואה לעבר, ניתן למצוא לא מעט שיטות, העוזרות להתמודד עם התופעה ומשיגות תוצאות ברמה גבוהה. מהן שיטות יישור השיניים המקובלות כיום ומה חשוב לדעת לפני הטיפול? על כך ועוד, במאמר הבא.

 

על שיטות יישור השיניים השונות

בעוד שבעבר מרבית הפונים לרופא השיניים לצורך יישור שיניים היו הילדים או בני הנוער, הרי שכיום גם מבוגרים מבקשים לעשות זאת, ובעיקר לצרכים אסתטיים. המודעות הרבה לשיניים בריאות, חזקות וגם יפות הובילה רבים לפנות אל רופאי השיניים כדי ליהנות ממראה אסתטי יפה יותר, ובמקביל, כמובן, גם מבריאות טובה יותר. ניתן למצוא כיום מגוון של שיטות יישור שיניים, המוצעות על ידי רופאי השיניים בארץ ובעולם. שיטות אלו נחלקות לשני סוגים עיקריים:

• יישור שיניים נראה לעין – שיטה זו יכולה לכלול, במסגרתה, שימוש בסמכים ממתכות, ברסן העשוי מסוגים שונים ומטבעות מיוחדות, המולבשות ישירות על השן ומקבעות אותה.

• יישור שיניים שקוף – מדובר בשיטות מתקדמות במיוחד, שיטות של העת האחרונה. במקרים אלה נעשה שימוש בגשרים שקופים וגם בשיטת יישור ייחודית, ללא הצורך בגשר על השן, או על ידי שימוש בגשר אחורי, הממוקם בחלקן האחורי של השיניים, כך שאיננו נראה לעין.

 

פתרונות מתקדמים בהתאמה אישית

על מנת ליהנות משיניים ישרות יותר, אך מבלי ליצור מראה שאיננו אסתטי (מראה המתקבל, לעיתים, משימוש בגשרים או טבעות, המולבשות על השיניים), מציעה רפואת השיניים את טיפולי היישור, המשלבים כמה טכנולוגיות ייחודיות ומאפשרים למטופלים לקבל מענה נקודתי בהתאמה אישית. יישור שיניים שקוף הוא אחת האפשרויות, שהופכות עם השנים, לפתרון המקובל והמבוקש ביותר בקרב מטופלים. שיטת טיפול זו יכולה להתאים הן לצעירים והן למבוגרים. במסגרת הטיפול משתמש רופא השיניים בכמעין פלטה שקופה (גשר שקוף), המולבשת ישירות על השיניים עצמן ועוזרת ליישרן (על ידי הפעלת לחץ בכיוונים שונים). יישור שיניים שקוף נעשה תוך התאמה מושלמת למבנה הלסת, מבנה החניכיים והשיניים עצמן כדי להעניק מראה אחיד ופתרון שישיג תוצאות ברמה גבוהה. את הגשר השקוף, המולבש על השן, ניתן להוריד בכל עת, אולם מומלץ לעשות זאת אך ורק בזמן האוכל או בעת ניקוי הגשר. העובדה שניתן להורידו עוזרת לשמור על היגיינת הפה והיגיינת הגשר עצמו, החשובה לא פחות.

 

פנייה אל רופא מומחה בתחום

על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר ואת שיטת יישור השיניים המתאימה, חשוב לפנות אל רופא שיניים המתמחה בטיפול יישור שיניים שקוף ובשיטות יישור נוספות. כדאי לבדוק מראש מהן שיטות הטיפול המקובלות וכמובן גם את יתרונותיה של שיטת היישור הכוללת את הגשר השקוף. קבלת חוות דעת ממטופלים הנעזרים גם הם בגשר שקוף יכולה לעזור בקבלת ההחלטה ובבחירתו של רופא שיניים מתאים.

ראשי / מדיה / בלוג / מידע אודות יישור שיניים