2017-12-27 (4)

יישור שיניים למבוגרים

שיניים עקומות עלולות להוביל לאי נוחות רבה, ולפעמים גם לגרום נזק של ממש. מעבר להיבט האסתטי שהוא בעל השפעה בלתי מבוטלת, שיניים שאינן ישרות עלולות להקשות את הלעיסה ובמקרים קיצוניים גם את הדיבור. שיניים עקומות מאוד מקשות על ניקוי כהלכה ועלולות להוביל גם לכאבים. לאחר שנים רבות שבהן טיפולים ליישור השיניים היו מקובלים בעיקר בקרב בני נועד ולעיתים בקרב ילדים, הטיפול מוצע כיום גם למבוגרים.

 

פופולריות הולכת וגדלה

ניתן להצביע על כמה וכמה סיבות שהפכו את טיפולי יישור השיניים למבוגרים להרבה יותר מקובלים. ראשית, כלל הטיפולים בעלי המשמעות האסתטית הפכו ליותר מקובלים, ולכן אין צורך להתפשר ולהישאר עם שיניים עקומות רק משום שאלו לא יושרו בגיל צעיר. בנוסף, יישור שיניים מבוצע ללא קושי ובהצלחה מלאה גם בגילאים מבוגרים. טיפולים אלה אינם כואבים או מציקים, אין המדובר בטיפול פולשני וניתן אפילו להיעזר בשיטות שהופכות את תהליך היישור כולו לסמוי מן העין. אם חשבתם שתצטרכו בהכרח להסתובב בציבור כאשר ה"גשר" המכוער מברזל (התקן שנקרא למעשה "סמכים"), הרי שהמציאות הפוכה לגמרי.

 

יישור שאיננו נראה לעין

יישור שיניים המוצע למבוגרים בהחלט יכול להתבצע תוך שימוש בסמכים או בגשר הנראה לעין. יש כאלה שפתרון כזה מתאים מבחינתם, ומשיקולים כספיים או אחרים זו הדרך שבה הם בוחרים. פתרונות נוספים יכולים להתבצע גם באמצעות סמכים שקופים ששמים אליהם לב אך ורק אם מתאמצים מאוד. ניתן לבצע את היישור גם באמצעות שימוש בתחליף לגשר הרגיל, הליך שמטופלים אוהבים לקרוא לו 'יישור ללא גשר'. בהליך כזה, הטיפול מבוצע למעשה באמצעות יישור על ידי החלק הפנימי של השיניים ואינו ניכר בחלק החיצוני שלהן.

 

מתי אראה תוצאות?

אז החלטנו שאנו רוצים שיניים ישרות, והבנו שהטיפול הזה מתאים למבוגרים ואפילו יכול להיות בלתי נראה. אבל כמה זמן יעבור עד שנראה תוצאות? פרק הזמן שבו יש להשתמש בגשר, בסמכים או בקשתות הבלתי נראות המיישרות את השיניים תלוי בגורמים כמו מידת העקמומיות של השיניים וסוג הטיפול שבוחרים לעבור. יש גם השפעות של מאפיינים נוספים כגון הפיזיולוגיה של המטופל. נהוג להעריך כי הטיפולים המקובלים יצריכו פרק זמן של כשנתיים. עם זאת, ישנם טיפולים שנועדו להשיג תוצאות מהירות יותר, חלקם יצריכו התערבות נוספת, כירורגית. טיפולים כאלה פחות מבוקשים יחסית. מדוע מדובר בתהליך ארוך יחסית? מכיוון שלא רוצים ליצור נזק, כדי שהשיפור יהיה הדרגתי, מדויק וללא כאבים. דרושה סבלנות? בהחלט, אך התוצאות שוות את ההמתנה.

ראשי / מדיה / בלוג / יישור שיניים למבוגרים