2017-12-27 (14)

טיפול בשיניים תותבות

יש לטפל בתותבת בזהירות גם כשנמצאים מחוץ לבית ובעיקר במהלך חופשות. בנוסף, רצוי להביא בחשבון את הטיפול בשיניים במהלך טיסות ארוכות. חשוב לשמור על ניקיון התותבת מפני הצטברות רובד הפלאק הנוצר עליהם. הפלאק מתפשט במהירות מהתותבות אל השיניים הטבעיות ולאחר מכן אל החניכיים, הוא גורם למחלות והוא מייצר חורים בשיניים או מסתייד והופך לאבן שקשה להסיר אותה. הטיפול העיקרי בשיניים תותבות במהלך טיסה לארה"ב או ליעדים רחוקים אחרים היא להסיר את התותבת. אפשר לנצל את תא השירותים במטוס, לצחצח היטב את החניכיים עם מברשת רכה לאחר ההמראה ולהשרות את התותבות בכוס ייעודית. בטיסת לילה קל יותר לטפל בשיניים תותבות היות וכל מה שצריך לעשות הוא פשוט לשמור על ההרגלים הטבעיים, בעוד בטיסת יום חלק מבעלי השיניים התותבות חוששים ממבוכה.

 

תמיסה לניקוי וצחצוח לפני הנחיתה

יש כמה טיפים שיכולים לעזור לטיפול בשיניים תותבות בטיסות ארוכות ומבלי למשוך את תשומת הלב של שאר הנוסעים. קודם כל, כדאי להביא בתוך התיק את הציוד הכולל תמיסה מיוחדת לניקוי תותבות. במקרה ושוכחים לקחת את התמיסה אל המטוס, רצוי להשרות את התותבות בתוך מים פושרים ולהימנע מטמפרטורות קיצוניות. ההשריה משמעותית לצורך הטיפול בשיניים והשמירה עליהן היות והיא מאפשרת שחרור של רוב הפלאק והאבנית. עוד טיפ הוא לצחצח את השיניים חצי שעה או שעה לפני הנחיתה, לשטוף את התותבת ולהחזיר אותה אל הפה. אפשר להתייעץ עם הדיילים לגבי שעת הנחיתה המשוערת ולכוון שעון מעורר אם מתכוונים להעביר את הטיסה בשינה. רצוי לבצע את הצחצוח של השיניים התותבות עם מברשת מתאימה הטבולה במים וסבון, מעל קערת מים או מגבת כדי להגן עליהן משבר במקרה של נפילה.

 

הולכים לביקורת אצל רופא שיניים? ספרו לו על הטיסה

ביקורת חצי שנתית אצל רופא שיניים היא חלק בלתי נפרד מהשמירה והטיפול בשיניים תותבות. יתרה על כך, רצוי לספר לרופא שיניים על הטיסה ולשמוע ממנו עצות ספציפיות. מומלץ להשרות את השיניים התותבות בתערובת של כוס מים עם כפית אקונומיקה פעם בשבוע וכחודש לפני הטיול. לאחר מכן חשוב מאוד לשטוף היטב את התותבות במים ולוודא שאין שאריות של חומר. במידה והתותבת ספוגה בריחות של אבן או עישון, רצוי לבצע ניקוי יסודי לפני שעולים על הטיסה ויוצאים לחופשה או טיול. השמירה על שיניים תותבות הכרחית גם בטיסות קצרות ובכל פעם שיוצאים לחופש. שיניים תותבות דורשות תשומת לב מלאה מצד המטופל, הן מבטיחות איכות חיים גבוהה ויש להן גם משמעות פונקציונאלית. מטופלים המשתמשים בשיניים תותבות תלויים בהן לצורך ביצוע פעולות שגרתיות והתקינות שלהן קובעת במידה רבה את הצלחת הטיול.

ראשי / מדיה / בלוג / טיפול בשיניים תותבות