2017-12-27 (8)

חשיבות ניקיון הפה והשיניים וטיפים לניקיון מעמיק ויסודי

כולנו רוצים שיניים יפות וצחורות. אולם, מעבר לפן האסתטי ותרומתם למראה הכללי שלנו, חשוב גם לשמור על בריאותן של השיניים והחניכיים, ולהקפיד על צחצוח נכון וטיפול יומיומי קבוע. זאת, כמובן, לצד ביקור אחת לחצי שנה אצל השיננית ובדיקה מקיפה של השיניים אצל רופא השיניים. למה חשוב כל כך לשמור על ניקיון הפה והשיניים וכיצד עושים זאת נכון? התשובה, לפניכם.

 

מדוע חשוב לשמור על ניקיון הפה והשיניים?

שיניים וחניכיים לא בריאות יכולות להשפיע על בריאותנו הכללית ואף לגרום לנזקים רבים במערכות הגוף השונות. מחקרים רבים מציינים קשר הדוק שבין מחלות חניכיים לבעיות לב, מה שמגביר אף עוד יותר את הצורך בהקפדה על בריאות השיניים והחניכיים שלנו. חשוב לבקר אצל רופא השיניים באופן תדיר וכך גם אצל השיננית ולא להזניח בעיות שונות, הצצות בשיניים עצמן או בחניכיים במשך הזמן.

 

טיפים לשמירה נכונה על השיניים ועל החניכיים

כדי שנוכל ליהנות משיניים בריאות וחזקות וחניכיים שאינן סובלות מבעיות שונות, כדאי לבצע את הפעולות הבאות:

1. הקפדה על צחצוח השיניים לפחות פעמיים ביום – רופאי שיניים רבים ממליצים, במסגרת השמירה על השיניים ועל החניכיים, על צחצוח לפחות פעמיים ביום. מומלץ להיעזר במברשת שיניים במידת רכות בינונית (מברשת שיניים קשה מדי איננה מומלצת) או במברשת שיניים חשמלית ולצחצח את השיניים מיד לאחר ארוחת הבוקר ובערב לפני השינה.

2. שימוש בסילונית לצורך ניקוי עמוק ויסודי יותר – אחת הדרכים לשמור על בריאות השן והחניכיים היא באמצעות סילונית. הסילונית הינה צינור קטן, המחובר ישירות לברז המים ומתיז מים בעוצמה חזקה. מדובר בזרם מים דק מאד וממוקד, המגיע למקומות שונים בפה, בין השיניים, שלא ניתן להגיע אליהם בעזרת מברשת השיניים. סילונית מספקת מענה לכל מי שמעוניין בניקיון יסודי וטוב יותר, כתוספת לצחצוח השיניים. אפשר להשתמש בה לאחר הארוחה לצורך הסרת שאריות מזון וגם בבוקר או לפני השינה.

3. שילוב של אמצעים נוספים – העברת החוט הדנטלי בין השיניים לאחר כל ארוחה ושימוש בקיסמים יכולים לעזור גם כן ולמלא תפקיד חשוב מאד בשמירה על השיניים. מכיוון שמברשת השיניים עצמה איננה מצליחה להגיע לכל מקום בפה וצחצוח בעזרתה איננו מספיק, שילוב בין אלמנטים אלה לצד הצחצוח עצמו יכול לעזור לנו לשמור על בריאות השיניים והחניכיים שלנו. במידה ומשתמשים בקיסמי שיניים, יש להקפיד להשתמש בהם בצורה עדינה כדי למנוע זיהומים וגם פציעות מיותרות בחניכיים.

ראשי / מדיה / בלוג / חשיבות ניקיון הפה והשיניים וטיפים לניקיון מעמיק ויסודי