teeth-2833417_640

השתלות שיניים המדריך המלא – איך זה בעצם עובד?

חיוך יפה ושיניים בריאות ולבנות מרמזים על בריאות טובה ועל חיוניות. יחד עם זאת, השיניים חיוניות גם כדי שנוכל לדבר כהלכה, שיהיה לנו חיוך יפה וכמובן גם כדי שנוכל ללעוס היטב את המזון שאנו זקוקים לו. אף על פי שהשן חזקה מאוד, היא עשויה להתקלקל מסיבות שונות. עששת שלא טופלה בזמן, מכה חזקה שרופפה את השורש, דלקות בחניכיים שלא טופלו, תהליכי ריקבון וכן נזקי גיל עשויים לחייב עקירה. למרבה המזל, כיום ניתן לבצע השתלה ולא חייבים להסתפק בפתרונות פחות נוחים כמו גשר או תותבות מלאות. אך מהי בעצם השתלת שיניים ואיך זה עובד?

 

טיפול דו שלבי

באופן כללי, השתלות שיניים מבוצעות בתהליך דו שלבי. נסביר זאת בצורה פשוטה ובהירה: בשלב הראשון של התהליך יש למקם את השתל עצמו בתוך החניכיים של המטופל. השתלים הם התקנים קטנים דמויי בורג, שעשויים ממתכת חזקה שאינה מחלידה, כמו טיטניום. זהו תחליף לשורש של השן שהוסרה, שנעקרה או שנפלה. לאחר שהכנסת השתל למקום הושלמה וניתן לראות שישנה יציבות מספקת, מגיעים לשלב הבא של התאמת התחליף של השן הנראית לעין. זהו בעצם תחליף מעשה ידי אדם לכותרת השן, שנראה כמעט כמו הדבר האמיתי ונותן תחושה של שן טבעית.

 

הרדמה מקומית מספיקה

על מנת להתאים את הטיפול לצרכיו של המטופל נהוג להיעזר בצילומים בטכנולוגיית CT. זאת, לאחר השלמת הבדיקות הקליניות. עוד חשוב לדעת כי טיפולי השתלת השיניים אינם מבוצעים כיום בהרדמה מלאה, אם אין הדבר חיוני. ניתן במקרים רבים לבצע את הטיפול בהרדמה מקומית ללא חשש. בזכות טכניקות חדשות וניסיון מצטבר, ניתן לבצע את מרבית ההשתלות תוך ביצוע חתך מינימלי ותוך קיצור זמן ההחלמה. בסיכומו של דבר, גם אם אין המדובר בטיפול קליל ופשוט, כשהוא מתבצע כהלכה מקבלים תוצאות מצוינות ובתוך זמן לא רב ניתן לחזור לשגרה, והפעם – עם שיניים.

 

מתי אחזור לעצמי?

שאלת השאלות היא בתוך כמה זמן המטופל יחזור לעצמו, כלומר מתי יהיה אפשר לחייך, ללעוס ולהיות מרוצים מהשן או מהשיניים המושתלות? לאחר התאמת השתלים יש לחכות במשך תקופת זמן של כחודשיים-שלושה, לעיתים מעט יותר, עד שייווצר חיבור טבעי חזק בין השתל לבין הלסת. אגב, יש בנמצא טיפולים שיכולים לתת מענה גם לבעלי עצם לסת חסרה או דקה, כגון הרמת סינוס או טיפולים חלופיים. לאחר תקופה זו, ניתן למקם את השן המלאכותית עצמה ולמעשה חוזרים לשגרה.

 

האם ההצלחה מובטחת?

רופאי שיניים ותיקים, המבצעים השתלות מזה שנים, יודעים להגיע להצלחה מלאה בטיפולים הללו. כמובן, יש צורך לבצע בדיקת התאמה, להקפיד על כך שעצם הלסת תוכל לשאת את השתלים וכן שהכתרים יותאמו באופן מדויק למטופל. אם עושים זאת כראוי, אחוזי ההצלחה הם מעל ל-95 אחוזים (הרבה מעבר לטיפולי השתלה מקובלים אחרים).

ראשי / מדיה / בלוג / השתלות שיניים המדריך המלא – איך זה בעצם עובד?