2017-12-27 (15)

טיפים לשמירה על בריאות השיניים אצל הילד

השיניים הללו… אנחנו מתחילים איתן אבל לעולם לא מסיימים איתם. עלויות הטיפול בשיניים לבד מהסבל ואי הנעימות בלשון המעטה שאנו עוברים בדרך ובמהלך אותם טיפולים ניתנים למניעה בעיקר בגילאים הצעירים. הורים רבים סבורים כי מאחר ששיני החלב של הילד הן זמניות, הצורך בשמירה על בריאות הפה של הילד אינה דורשת התייחסות ממשית, הנחה שגויה מיסודה משתי סיבות עיקריות:

הסיבה הראשונה – הפגיעה בחניכיים ובבסיס הלסת, חלל הפה וכמובן הכנה לקראת השיניים הקבועות.
הסיבה השנייה – המודעות וההרגלים הבריאותיים החשובים אותם אנו מקנים לילדנו. שהרי, הרגלים נכונים ישרתו את הילד גם בעתיד כאשר יהיה ברשות עצמו לפחות בכל הקשור לנושא ההיגיינה. כיצד אם כך, מפתחים הרגלי היגיינת פה בריאים כבר מהגילאים הצעירים?

 

פיתוח מודעות לבריאות השיניים והפה

פתחו מודעות ונהלו שיח על חשיבות בריאות הפה ושמירה על השיניים. הסבירו לילד את חשיבות הצחצוח, והצחצוח הנכון והפכו את הפעולה השגרתית הזאת ל"ביג דיל". ילדים אוהבים לחקות את הוריהם ואוהבים לחקות מבוגרים. ילדים צעירים בני שנה עד שלוש יאהבו לחקות כל דבר שנחשב ל"מעשה מבוגר", הצגת צחצוח השיניים כעניין של "מבוגרים" יעודדו את הילד לרצות לצחצח את שיניו.

קריאת סיפורים מתאימים והסבר ידידותי בנוגע לחיידקים הטובים והרעים הגרים בתוך הפה יהפכו את הנושא לחווייתי ומהנה.

חשוב מאוד לצחצח כבר עם הופעת השן הראשונה באמצעות מברשת מותאמת לגיל הילד, צחצוח נכון יביא לשמירה על בריאות הפה והימנעות מפציעה ונזקים לשיניים, לפה והלסת.

מודעות חיוביות כלפי רופאי שיניים – כך נתרום לשמירה על שיניים בריאות לאורך זמן.

עד כמה שזה עשוי להישמע בלתי אפשרי. ניתן ליצור רושם חיובי בקרב הילדים בנוגע לרופא השיניים. מתן שם חיובי יותר, הסבר על הביקורת וחשיבותה והקפדה על הליכה אל רופא שיניים המתמחה בתחום בריאות הפה בקרב ילדים יביא את הילד להבנה כי מדובר בהליך הגיוני ושגרתי. העניקו לילד דוגמא אישית וקבעו מועדים לבדיקות משפחתיות בהן כל אחד בודק את פיו ואת שיניו.

הסבירו לילד כי מעבר לניקוי הפה בבית, תפקיד רופא השיניים הוא לבדוק באמצעות "חברים נוספים" מלבד ממשחת השיניים, המברשת והחוט הדנטאלי, האם החיידקים הטובים בפה שלנו בריאים.

 

מרבית מחלות השיניים והפה נגרמות כתוצאה צחצוח שגוי

חשוב מאוד לשים דגש על צורת הצחצוח וזמן הצחצוח. צחצוח שיניים לילדים עם שיני חלב וצחצוח שיניים קבועות מתבצע באופן שונה כתוצאה מהאמייל והחספוס המשתנה של סוגי השיניים. ילדים בעלי שיני חלב יצחצחו בצורה מאוזנת ואילו בעלי שיניים בוגרות יצחצחו בצורה אנכית. חשוב מאוד לצחצח, להקפיד, ולהראות את הדרך הנכונה לצחצח את השיניים. ראוי לצחצח את שיני הילדים בליווי ספירה איטית עד 20 כדי לוודא ניקוי פה מלא ואיכותי.

 

צחצוח שאינו נכון שווה ערך לאי צחצוח שיניים כלל – הקפידו על צחצוח אפקטיבי ויסודי.

כתבות נוספות

ראשי / מדיה / טיפים / טיפים לשמירה על בריאות השיניים אצל הילד
whatsapp